zaterdag 8 september 2012

De eerste uniweek

Hier had ik al een tijdje in angst naar uitgekeken: de eerste uniweek van dit jaar. Na vele mails naar docenten te hebben gestuurd met de vraag om meer informatie, had ik er nog steeds geen vertrouwen in. De boeken waren er nog niet allemaal, nieuwe eerstejaars, nieuwe andere klasgenoten, nieuwe gebouwen en natuurlijk nieuwe docenten. Maar toch, vorige dinsdag was het zover, de eerste les: stageminor workshop 1. Deze ging over zelfontplooiing: wat een feest van herkenning! Dit doe ik toch al jaren bij Stumass, dus dit is een mooi, makkelijk begin van het jaar. Ook een positieve verassing was de docente: ze was enorm lief en geïnteresseerd, dat kan al enorm schelen. Maar de grootste verrassing kwam van een meisje in de klas. Toen ik in de klas binnenkwam, was het duidelijk: zelfverzekerde mensen, met buitenland- en werkervaring! Totaal niet mijn type mensen. En toen gingen we samenwerken. Ik zat naast een meisje van wie ik dacht dat ze alles had, alleen dat uiterlijk al: sproetjes, prachtig haar en een enorm gevoel voor kleding. Het was de bedoeling om elkaar vragen te stellen, waar je erbij uit kon vinden, wie je was en wat je wilde. We raakten in gesprek. Het was een zelfverzekerd meisje, dat al naar Leuven was geweest.... maar vreemd genoeg hadden we meer gemeen dan dat ik dacht! Ze gaat Duits vakken doen, houdt van vintage kleding en ze heeft ook een functiebeperking. Het lijkt me echt supergezellig om haar vaker te spreken, dus we zien wel! Woensdag had ik nog niet Sprech-und Redewerkstatt, dat krijg ik volgende week, evenals het begin van mindfullness volgende week donderdag. Wel had ik woensdag Wie liest man Literatur? met de eerstejaars. Mensen, wat waren dat veel eerstejaars! Normaliter hebben we 10-15 eerstejaars, nu zijn het er ong. 25! En goed Duits dat ze kunnen! Ik ben erg benieuwd wat we van hen kunnen verwachten. Ze zijn geloof ik best wel gezellig :)  Ook Frau Kessler was natuurlijk weer betoverend...als je bij haar les hebt, is het geen les maar gewoon eerder een hobby! Donderdag was toch de minst leuke dag van de week, Textgestaltung van Erika Poettgens. De ietwat chaotische Frau Poettgens had ik al voor een eerder vak gehad, dus ik wist wat ik kon verwachten. Maar dit vak sloeg wel alles qua droogheid. Ik kon het in de eerste bijeenkomst al bijna niet wakker houden! Maar ja, aangekomen bij de vrijdag, toch wel het hoogtepunt van de week! De eerste bijeenkomst van Deutscher Humor :) Jawel, dit vak geeft Kessler ook, én er zijn klasgenootjes uit jaar 3 en 4! Ook de sketches waren totaaal lachwekkend, en de tijd ging daardoor ook enorm snel! Om de week samen te vatten: het viel (op Textgestaltung na) wel mee! Voor volgende week ben ik daarentegen wel bang. Op woensdag van kwart voor 9 tot half 6 les en de dag erna van 9 tot half 4...dat zijn echt zware dagen! We zien wel hoe het gaat!

De sketch uit Deutscher Humor:
http://www.youtube.com/watch?v=A19B7vDBElw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten